Příprava webu je jako vaření. Někdy si vystačíte s instantními nudlemi, jindy potřebujete slavnostní menu. Někdo umí i z jednoduchých surovin připravit lahůdku, jiný použije luxusní suroviny, ale výsledek se nedá jíst. A stejně jako vaření, i tvorba webu vyžaduje čas, zkušenost a promyšlený postup. Jak se tedy dělá web, který funguje?
Jak se dělá web – běžný vs. promyšlený přístup

Co ale odlišuje web a dobrý web? Jsou to často drobnosti, které mají zásadní dopad. Společným rysem kvalitního webu je pečlivá příprava.
Dobře připravený web:
- osloví správné návštěvníky,
- přehledně je dovede k cíli,
- promění je v zákazníky nebo pravidelné čtenáře.
Dobrý web sice něco stojí, ale měl by se vyplatit. Jak se dělá web, který vydělává? Začíná to právě kvalitní přípravou.

Co všechno obnáší příprava webu?
Možná to zní složitě. Možná máte obavy, že to bude drahé. Může, ale taky nemusí být. Hlavní je vědět, co všechno je potřeba při přípravě webu promyslet a vyřešit.
Základem je:
- znát cíle webu a potřeby návštěvníků,
- mít jasno v obsahu a struktuře,
- vybrat vhodnou platformu,
- myslet na přístupnost, rychlost i budoucí správu.
Pokud chcete přehled základních kroků, použijte připravený seznam. Zajímavý pohled nabízí i článek Jak se vlastně tvoří web a proč stojí víc, než čekáme. A pokud se chcete připravit ještě lépe, tak doporučuji knihu Web ostrý jako břitva od Honzy Řezáče.
Nechcete na to být sami?
Příprava webu nemusí být strašák. Ráda vás procesem tvorby webu provedu – lidsky, přehledně a s ohledem na vaše možnosti.