Jak se dělá web? A jak dobrý web?

Příprava webu je jako vaření. Někdy si vystačíte s instantními nudlemi, jindy potřebujete slavnostní menu. Někdo umí i z jednoduchých surovin připravit lahůdku, jiný použije luxusní suroviny, ale výsledek se nedá jíst. A stejně jako vaření i příprava webu vyžaduje patřičný čas.

Schéma běžného přístupu k realizaci webu zahrnuje pouze grafický návrh, návrh struktury a vlastní programování nebo úpravu existující šablony.
Běžný přístup k realizaci webu

Co ale odlišuje web a dobrý web? Jsou to často drobnosti, společným rysem je ale pečlivost a čas, které jsou věnované přípravné fázi. Teprve tak můžete mít zajištěno, že stránky správným způsobem cílí na správné návštěvníky, zaujmou je a přimějí k akci – nákupu, registraci, opakované návštěvě… Dobrý web sice něco stojí, ale musí se vyplatit.

Schéma komplexního přístupu k přípravě webu zahrnuje návrh požadavků, UX návrh a jeho testování, grafický návrh, vlastní programování a testování funkčnosti, přípravu obsahu a následně vlastní realizaci. Musí počítat i s dlouhodobou údržnou a rozvojem.
Komplexní příprava webu

Přijde Vám to složité? Bojíte se, že to bude drahé? Může, ale nemusí být. Je ale dobré vědět, co všechno se musí při přípravě webu vyřešit. Můžete použít připravený seznam, který shrnuje základní kroky. Zajímavý pohled nabízí také článek Jak se vlastně tvoří web a proč stojí víc, než čekáme. A pokud byste se chtěli připravit ještě lépe, tak doporučuji knihu Web ostrý jako břitva od Jana Řezáče.

Nebo se prostě můžeme spojit a projít to spolu.
Navrhnu Vám řešení, které bude nejlépe odpovídat Vašim potřebám a možnostem.