2 nejdůležitější zásady, jak psát texty na firemní web

Internet je plný firemních stránek, které nikdo nečte. Kvůli SEO jsou texty změtí klíčových slov, kvůli egu zase plné informací, které ve skutečnosti nikoho nezajímají. Jak tedy napsat dobrý text na firemní web?

1. Nepište o sobě, zaměřte se na zákazníka

Co vás zajímá, když máte rozbitou pračku?

  1. Že opravář celý život toužil opravovat pračky, proto se vyučil a teď má firmu?
  2. Nebo že je nejrychlejší, nejbližší, nejlevnější, nejlepší, nej…

B je správně. Když máte web pro svůj produkt nebo službu, musíte se zaměřit na to, co zajímá zákazníky:

  • Proč zákazník na váš web přišel, co ho zajímá, jaký má problém?
  • Jak mu můžete pomoct jeho problém vyřešit?
  • Čím se odlišujete od konkurence?

Pěkně to shrnuje Jan Novák ve svém článku „Nic nejste, nikoho nezajímáte.“ Otto na svém školení změní způsob, jakým píšete texty

Jenže jaký je vlastně zákazník a co ho zajímá? Zkuste si vytvořit tzv. persony. Jak se s nimi pracuje si můžete přečíst v článku K čemu jsou dobré persony a co to je.

2. Méně je více

Texty na webu musí být výstižné, přehledné, krátké a poutavé. Ujasněte si, které informace jsou opravdu důležité. Je to nabídka služeb? Nebo ceník? A nezapomněli jste na kontakt?

S každým textem se dá pohrát tak, aby nebyl nudný a čtenáře zaujal. Dvojnásob to platí o různých tlačítka a další částech stránek, které mají zákazníka přimět, aby něco udělal (jsou to tzv. Call to Action prvky).

Co třeba použít namísto:

  • Kontakt → Zavolejte nám
  • Přidat do košíku → Objednejte ještě dnes
  • Rezervace → Domluvte si hodinu s trenérem

Texty si můžete napsat sami. Bude vás to stát jen čas a úsilí. Nebo si je nechte napsat profesionálem. Dobrý copywriter je schopný psát v podstatě o čemkoliv – je to koneckonců jeho práce. Najít ho můžete třeba na portálu Na volné noze.

Nebo to nechcete řešit sami? O vaše texty se ráda postarám