Jak připravit obsah pro web

6.5.2020

Texty

Méně je více

Texty na stránkách by měly být výstižné, přehledné, měly by podporovat vyhladání stránek (tzv. SEO). Než začnete texty psát, tak si představte, pro koho jsou. Přečtěte si článek „K čemu jsou dobré persony a co to je?“, pomůže Vám.

Texty si můžete připravit sami, nebo si je nechat napsat. To je práce copywritera – najít ho můžete třeba na portálu Na volné noze.

A čeho se rozhodně vyvarovat?:

  • Vítejte na stránkách…
  • Stránky jsou ve výstavbě…
  • Pokud nepíšete blog, tak pište o tom, co zajímá čtenáře, ne Vás

Obrázky

Obrázek je za tisíc slov

Obrázky vytváří první dojem, okamžitě vyvolávají emoce. Na první pohled poznáte, jak profesionální přístup autor zvolil.

Nejen texty, ale i obrázky prodávají. Potřebujete fotografie vlastního produktu – najděte si fotografa. Když Vám stačí ilustrační fotografie, můžete využít fotobanky. Mojí oblíbenou je pixabay.com.

Na co si dát pozor?

  • Aby fotografie nepůsobily sterilně.
  • Akce přitahuje, pokud můžete, vyberte akční obrázek.
  • Fotografie z fotobank nemusí vypadat uvěřitelně, vybírejte pečlivě.

Ke každému obrázku doplňte alternativní smysluplný alternativní text. Díky tomu budou stránky přístupné i pro lidi, kteří mají třeba poruchu zraku. Hlavně ale s obrázky budou pracovat i vyhledávače.

Videa

Máte videa, která chcete na svých stránkách zveřejnit? Dejte si velký pozor na kvalitu.

Doporučuji video umístit na YouTube nebo třeba Vimeo. Nemusíte řešit problémy s optimalizací přehrávání. Videa na youtube navíc podpoří Váš „obraz“ pro vyhledávače.

Nechcete tohle všechno řešit sami. Můžu se o obsah Vašeho webu postarat